Kurtuluş Mh. Ziyapaşa Bul. Gezerşen Plaza Kat:9 No:25 Seyhan/Adana

info@ebrugeren.com

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi, ilk olarak 1952 yılında Dr. Michel Pistor tarafından uygulanan estetik amaçlı tıbbi bir işlemdir. Mezoterapi dünya genelinde cilt yenileme, anti-aging, bölgesel zayıflama, selülit, çatlaklar, lekeler, yara izleri, saç tedavisi ve çeşitli deri hastalıkları tedavisinde kullanılır. Mezoterapi cilt altındaki kolajen ve elastin gibi yapıları uyararak etkisini gösterir. Bu şekilde o bölgedeki kan dolaşımı, lenfatik dolaşım düzenlenir.
Mezoterapi; vitaminlerin, minerallerin, aminoasitlerin, enzimlerin tek başlarına ya da genellikle karışım halinde derinin orta tabakasına mikro enjeksiyon ile uygulanması tekniğidir. Enjekte edilecek maddeler kişiye ve kişinin isteklerine uygun olarak seçilir.

Mezoterapi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Cilt yaşlanması ve sarkması
Leke tedavisi, güneş lekeleri
Deri çatlakları
Saç dökülmesi
Gözaltı morlukları ve kırışıklıkları

Mezoterapi Nasıl Uygulanır?

Cildin ihtiyacı olan vitamin ve minerallerin uygulama şekline bağlı olarak 2-4-8-13 mm çapında iğneler ile cildin alt kısmına enjekte edilmesi işlemidir.Uygulama bölgesi işlem öncesi lokal anestezik krem sürülerek uyuşturulduğu için acısız bir uygulamadır.

Mezoterapi yaptıran kişilerde zaman zaman geçici kızarıklıklar ve morluklar oluşabilir. Bu durum enjekte edilen ilaca ve iğnelere bağlı olarak görülebilen normal bir durumdur. Bu etkiler tedavi gerektirmeksizin 1-2 gün içinde kendiliğinden kaybolur.

Kimler Mezoterapi Yaptırabilir?

Mezoterapi, cilt altındaki elastin ve kolajen yapılarını uyaran bir tedavi yöntemi olduğundan 18 yaşından büyük hemen herkes yaptırabilir.

Kimler Mezoterapi Yaptıramaz?

Hamileler, kan pıhtılaşması ile ilgili sorun yaşayan hastalar,kalp,kanser ve diyabet hastalar mezoterapi yaptıramaz.

Mezoterapi Uygulaması

Mezoterapi seanslar halinde yapılan bir tedavi yöntemidir. Cildin ihtiyacına göre seans sayılarınızı doktorunuz belirlemektedir.
Uygulama bölgesi 24 saat su ile temas etmemelidir.
Uygulama bölgesine 24 saat makyaj yapılmamalıdır.
Uygulama bölgesi 24 saat güneşten korunmalıdır.
24 Saat deniz, havuz vs. girilmemesi gerekmektedir.

Mezoterapi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Mezoterapi uygulaması yaptıracak olan bir kişi uygulama öncesi ve sonrasında kesinlikle aspirin gibi kan sulandırıcı etkiye sahip hiçbir ilaç kullanmamalıdır.
Mezoterapi uygulamasından sonraki ilk 10 – 15 saat içerisinde uygulamanın yapıldığı bölgeye kesinlikle su değdirilmemelidir. Kan dolaşımını etkileyebilecekleri için uygulama sonrasında dar kot pantolonlar gibi vücudu sıkan kıyafetler giyilmemelidir.
Mezoterapi uygulamasının ardından ilk iki gün içerisinde kişi zorlu hiçbir hareketi yapmamalıdır. Mezoterapi sonrasındaki ilk 10 – 15 saat içerisinde cilde kesinlikle makyaj yapılmamalıdır. Mezoterapi uygulamasından önce ve sonra non anti inflamatuvar etkili hiçbir ilaç kullanılmamalıdır.
Mezoterapi uygulaması öncesinde ve sonrasında mutlaka sağlıklı şekilde beslenilmelidir. Alkol, kafein, sigara ve yüksek proteinli gıdalar tüketilmemelidir. Uygulama bölgesinde şişlik, morarma, kızarıklık meydana gelememesi için bölge ve bölgenin etrafına soğuk uygulama yapılmalıdır. Soğuk papatya çayı kompresi ya da soğuk jeller bu işlem için yeterlidir.

Medikal Estetik Uzmanı

Dr.Ebru Geren