Kurtuluş Mh. Ziyapaşa Bul. Gezerşen Plaza Kat:9 No:25 Seyhan/Adana

info@ebrugeren.com

Botoks Nedir?

Botoks, Clostridium Botulinum adlı bakteriden laboratuvar koşullarında elde edilen, estetik tıpta yüz kırışıklıkları ve aşırı terleme tedavisinde kullanılan aslında protein yapılı bir ekzotoksindir.Botoks uygulandığı bölgede sinir ile kas arasındaki bağlantıyı bloke ederek geçici olarak kasların çalışmasını engeller.

Botoks Uygulama Alanları

Genellikle alın, göz çevresi (kaz ayakları) ve kaş arasına uygulandığında olumlu sonuçlar alınmaktadır. Ayrıca boyun çizgileri, kaşların kaldırılması veya düşürülmesi, burun üzerindeki tavşan çizgileri, dudak üstündeki dikey çizgiler, dudak köşelerindeki somurtma çizgileri, burun ucunun kaldırılması gibi uygulamalarda yapılmaktadır. Son dönemde yaygın olarak masseter kasına, yüz ovalinin inceltilmesi ve diş sıkma şikayetini azaltmak amacıyla botoks uygulaması yapılmaktadır.

Botoks tedavi amaçlı olarak nörolojide istemsiz kas sertleşmelerini engellemede ve migren tedavisinde, gözde şaşılık tedavisinde, aşırı bölgesel terlemede ve diş sıkma tedavisinde uzun yıllardır kullanılmaktadır.

Botoksun Etki Süresi

Botoks uygulaması 72 saat sonra etki etmeye başlar tam etki etmesi 15. günü bulur. Botoks işlemi kalıcı bir işlem değildir 8. Haftadan sonra yavaş yavaş etkisini kaybetmeye başlar.Kalıcılık kişiye göre değişmektedir. Genellikle 3-6 ay arasında kalıcılık süresi vardır.

Botoks Kimlere Uygulanır?

Mimik sırasında kırışıkları oluşan, mimiksiz haldeyken de bu kırışıkların yer etmeye başladığı yaş ve cinsiyet fark etmeksizin herkese uygulanabilir.

Hamile ve emziren annelere, bazı kas hastalıkları olanlara ve tedavi yapılacak bölgede uçuk ve benzeri deri hastalığı olanlara botoks uygulaması yapılamaz.

Botoks Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Uygulama öncesinde grip gibi üst solunum yolu enfeksiyonu olmamasına, aspirin gibi kan sulandırıcı bir ilaç kullanılmamasına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Botoks Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

• 24 Saat boyunca uygulama bölgesini ovuşturmayın veya masaj yapmayınız.
  • 24 saat uygulama bölgelerine makyaj yapmayınız.
  • 4 saat boyunca dik pozisyonda durunuz ve yatmayınız.
  • 24 saat boyunca ağır spor yapmayınız.
  • 24 saat alkol almayınız.
  • 48 saat kaş aldırmayınız.
  • Uygulama gecesi sırt üstü yatınız.
  • 10 gün boyunca kalıcı kaş uygulamaları yaptırmayınız.
  • 24 saat banyo yapmayınız.
  • 10 gün kaş gevşetici ilaçlar kullanmayınız.
Medikal Estetik Uzmanı

Dr.Ebru Geren